torsdag den 4. september 2014

Holdning til muskelhunde

Pit Bull stukket ihjel med kniv

Inden I høvler mig vil jeg sige at jeg på ingen måde finder det i orden at stikke en hund ihjel med en kniv.....

Desværre, desværre, desværre er det en Pit Bull - det bekræfter mig bare i at der er nogle hunderacer vi ikke bør have (jeg bifalder forbuddet i DK). Simpelt hen fordi det antal mennesker der KAN have dem er for lille, i forhold til det antal mennesker der anskaffer sig dem.
Som jeg læser denne historie startes et uprovokeret "slagsmål" af en "adoptions-parat" hund, der samtidig er "muskelhund".  Den slipper simpelthen ud af sin line!
Det fremgår også i artiklen at ikke alle mener at slagsmålet var et slagsmål. Derfor er det også meget skidt at der er en der tager loven i egen hånd og påfører PB´en store smerter og lidelser.
Dette kunne meget sandsynligt også være foregået med en anden hund, når nu "angrebet" ikke gjorde større skade på "offer-hunden", men det irriterer mig altid mest når det er en "muskelhund". Mest fordi NÅR det så går galt; så går det helt galt.
Jeg bryder mig ikke om disse hunde, og i meget stor udstrækning heller ikke om  deres ejere. Som jeg i meget stor udstrækning ikke er deres ansvar bevidst!

Ingen kommentarer: