søndag den 9. november 2014

Islandsk Fårehund - Luva møder Jarl = hvalpe


Dagens tur til Skovbakkerne ved Louns med Islandsk Fårehundeklub var på mange måder en meget behagelig oplevelse i dag. Der kom flere deltagere i dag end der har været før på disse ture i det nordjyske.
Det kunne jeg godt have undt Ann at være med til, men desværre er det jo ikke muligt.
Dette var en tur Ann havde arrangeret inden hun gik bort. Hendes mand Peter deltog med deres iffer Katla og Loa! 
To hunde og en mand der fungerede rigtig godt sammen!! 







På turen skulle vi mødes med
Jarl / Jørgen for endelig aftale om parring til Luva, hvis vi begge

mente at det var rigtigt!

At det var dejligt at gå turen med de andre hunde og deres ejere, godt guidet af Peter, i et meget naturskønt område skal der ikke herske tvivl om.  
Jarl, som jeg jo selvfølgelig holdt lidt øje med, var ikke kontaktbar under hele turen da Katla var i begyndende løbetid. 
Så der var hans opmærksomhed størst. 
Men jeg må da indrømme at det nok mest samtalen med Jørgen, og det at se de to hunde sammen jeg havde set mest frem til!
Så efter gåturen, kagen og kaffen - og alle de andre "smidt" hjem kunne der blive lidt alene-tid til "fædrene" til parterne i det kommende arrangerede forhold!
Vi havde en god og lang snak om alt omkring IF, samtidig med at vi studerede de to hunde sammen. 
Et studie der fortrinsvis bestod i at glædes over deres interageren som var meget "glad".
Der var ikke nogen tvivl for mig, i de kriterier jeg havde opstillet, at Jarl passer ind. 
Han er en meget værdig hanhund til det kuld Luva nu forhåbentlig skal have til maj 2015! 
Jørgen havde selvfølgelig studeret de ting omkring det mentale, fysikken mm som kunne være en "forstyrrende" ting.
Alt det har han fundet i orden og mener at matchet er i orden (Kennel Summardain´s kommentar 9 nov 2014)! 
 Når nu hanhunden er fundet, så vil vores arbejde nu bestå i at gøre os klar til den kommende drægtighed, fødsel og opvækst ;-) 
 Jeg har en god fornemmelse, og tror at Jørgen havde det samme!
Er du mere interesseret, se Luvas hjemmeside



Ingen kommentarer: