søndag den 24. august 2014

Min egen, subjektive, oplevelse

Hunden i fokus - her Sindras Jarl

Jeg er jo selvfølgelig ikke objektiv i forhold til bedømmelse af min egen hund, så derfor er nedenstående betragtninger udelukkende af subjektiv karakter!
Jeg havde set frem til denne dag, da jeg følte at det var i dag der skulle tilføres endnu et CERT til samlingen. Til samme udstilling i 2012 fik vi det første, så jeg troede på god karma og gentagelse af succesen


Ja, jeg vidste jo godt at Luva manglede al sin underuld pga fæld, men det troede jeg jo også at alle andre ville gøre, og på den måde ville sammenligningen falde ens ud!
Pelsen blev nævnt i Udstillingskritikken: OK!
Og flere af de andre hunde havde ikke fældet som hende: OK, men øv (så var grundlaget for sammenligning ikke helt "ens"!)
Men at få kommentaren: "en noget ufærdig hund" ramte mig!
Ingen andre dommere har set det!!
Så det må jo være den manglende pels der er skyld i den objektive vurdering, der hang sammen med kommentareren "savner underbryst".
Hvis det så forholder sig sådant at det ikke er den manglende pels skyld,  hvor stiller det så den øvrige dommerstab!?

Jeg må, subjektivt set, sige at jeg ikke forstår meldingen. Ligeledes må jeg, subjektivt set, sige at jeg ikke så større kvalitet i 1 & 2, end jeg ser i Luva.

Smiler undskyldende !!!

Undskyld til jer - husk at jeg ikke er objektiv




Jeg lærer aldrig at forstå at der kan være så stor forskel i dommernes objektive vurdering af vores hunde.




Jeg er ikke sur, men det er ikke nogen hemmelighed at jeg er skuffet!
..... men ved I hvad: Lige om lidt er det ikke vigtigt mere :-)

Ingen kommentarer: